{ 'anonymize_ip': true }

maandag 28 augustus 2017

Zomer 2017 51 vlaggetjes, 41 t/m 45

Zomer 2017 51 vlaggetjes, 41 t/m 46


In mei maakte ik een slinger met 51 gebreide vlaggetjesElk vlaggetjes is anders en ik vertel vandaag wat over de vlaggetjes 41 t/m 46.



Kort geleden kwam ik erachter dat ik de laatste twee oranje vlaggetjes niet apart op de foto gezet had. Gelukkig had ik ze wel per kleur op de foto:


Daardoor kon ik met het knipprogramma deze foto regelen van vlaggetje nummer 41. Het is mijn nummer 50 al!


Het is steek 128 uit de Breibijbel, "Varenblaadjes". Een mooie steek over 6 + steken en ik heb aan beide zijkanten 1 steek extra averecht gebreid op de voorkant.

Vlaggetje nummer 42 is mijn nummer 14. Ik ontdek nu dat ik die verwisseld heb met nummer 13 😊 Die komt straks nog!


Dit is steek nummer 21, "Patroongordelsteek". Een heel sterk boordpatroon waardoor het vlaggetje heel erg vervormd! Het zijn alleen rechte steken en afgehaalde steken, heel frappant.

Nummer 43 is mijn nummer 28. 


Het is een deel van steek nummer 43, "Gekruiste steken en ajour". Heel soms zit er dus een "kruising" van hoofdstukken tussen! 
Grappig dat vlaggetje nummer 43 aan de lijn gebreid is naar steek nummer 43.

Het wordt nu zelfs nog aparter, want nummer 44 van de slinger is mijn nummer 43!


Het is steek nummer 76, "Dubbele honingraat". Een heel sterk 3D-effect! Een patroon over 8 steken en dat heb ik 2 x naast elkaar gezet. 

Nummer 45 is dus mijn nummer 13:


Steek nummer 16 en die heet "Schuine ruiten". Dit heb ik weer iets aangepast, ik maakte de ruitjes 3 steken breed en 4 toeren hoog. In 't boek zijn de ruitjes 4 steken breed en 5 toeren hoog.

Meer over deze challenge kun je lezen in deze blog die ik schreef voor Breiclub.nl. Daarin beschrijf ik ook hoe ik het vlaggetje maakte.
Onder het label "51 vlaggen" verzamel ik verder alle blogs die ik hierover schrijf.

En volgende week laat ik de laatste 6 vlaggetjes zien!

In de maanden juli en augustus zijn De Breimeisjes in vakantiestemming. Wél veel blogjes, soms met een beetje "oud nieuws"  dat nog wel de moeite waard is. De poppen zijn op vakantie en toch iedere week in ieder geval een lijst met linkjes. Misschien wat minder reacties bij anderen. 
En ondertussen natuurlijk gewoon doorgaan met haken en breien 😊

Dus ook de komende tijd kun je rustig regelmatig komen buurten bij De Breimeisjes, gezellig! 
Geniet zelf ook van een mooie lange zomer en denk om de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Die varensteek vind ik erg mooi! Heb je de vlaggetjes die zo inelkaar kropen ook geblokt Akkelien of zakt dat vanzelf wel uit als de slinger hangt? Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb helemaal niks geblockt, Annemarie, ik vind het wel leuk dat de vlaggetjes niet allemaal dezelfde vorm hebben 😄

    BeantwoordenVerwijderen